ZEYNEP'İN GALERİSİ

28 Şubat 2016 Pazar

BOCEK KAVANOZLARI OYUNU

Böcek temalı bu oyunun amacı çocukların ritmik sayma, rakam tanıma ve ince kas becerisini desteklemektir.




"Bizler böcek araştırma merkezindeyiz. İnceleme yapacağımız böceklerin sayılarını işaretlememiz gerekiyor. 2 takıma ayrılacaksınız bakalım hangi merkez en çok doğru işaretlemeyi yapabilecek?"
Gibi bir açıklama ile çocukların dikkati oyuna çekilebilir. Ben kartları 2 takım hazırladım. Yarışma şeklinde oynatmayı planladım. Ama siz tek takım hazırlayarak bireysel bir oyuna da dönüştürebilirsiniz.

MATERYALLERİ NASIL HAZIRLADIM?


Kullandığım Malzemeler

Aynalı karton
S ve M uçlu CD kalemi
Makas
Yapışkanlı Eva
Daire çizim şablonu


A4 Kartonları ortadan ikiye kaylayıp kestim. Her kartona hazırladığım kavanoz şablonunu M uçlu CD kalemi ile çizdim.


Tüm çizimler tamamlandıktan sonra yapışkanlı evalara kavanozların içine yapışacak böcekleri çizdim ve kestim.


Kavanozların içine yapıştırdığım böceklerin kanat, anten, bacak gibi detaylarını S uçlu CD kalemi ile tamamladım.


Tüm kavanozların böcekleri tamamlanınca kavanozların sağ tarafına daire şablonu ile üç adet daire çizdim. Dairelerin içlerine birinde böcek sayısı olacak şekilde rakamlar yazdım.


Not: Oyunu oynarken kart sayısı kadar mandal gerekli çocuklar işaretlemeleri mandal takarak yapacaklar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder