ZEYNEP'İN GALERİSİ

25 Şubat 2016 Perşembe

ŞiPŞAK SANAT

"Bir sabah uyandığında uğurböceğine dönüşseydin, nerelere gitmek isterdin?"








Marsık yayınlarının Uçuçböceği isimli kitabı uğur böcekleri hakkında bilgi kitabı. Bunu okuyarak çalışmamızı başlattık.
Özellikle masal kitabı seçmedim hikayeye çok bağlı kalmasınlar diye ancak yine de çocukların birkaçı uğur böceklerini kitapta geçen bir sayfadan etkilenerek resmettiler. Tavsiyem kitapları en son okumak.



Uçuçböceği kitabında uğurböceklerinin özellikleri anlatılıyor. En çok bilinen tiplerin 7 benekli olduklarını ve uğurböceklerinin 6 bacağının olduğunu okuduk. Uğurböceklerini de buna göre hazırladık.  Önce sordum: "Bir sabah uyandınız. Bir baktınız ki bir uğur böceği olmuşsunuz. Nerelere gitmek isterdiniz?". Cevapları dinledik. Sonra kolları sıvadık...



Kırmızı kanatlarını ve bacaklarını yapışkanlı evadan hazırladım. Öğrenciler önce kırmızı parçayı kestiler. Sonra siyah pastel boyalarını kullanarak beneklerini yaptılar. Ardından kafalarını yapıştırdılar.


Öğrenciler böceklerini yeşil kartona yapıştırdılar. Hepsine 6 bacak dağıttım. 3 sağa 3 sola bacak yapıştırdılar.

Konuşma balonlarının içlerine başta sorduğum sorunun cevabını yazacağımı söyledim. Onu boyamamalarını istedim.


Çocuklar pastel boyalarıyla uğur böceği olarak gittikleri yerleri resmettiler.


En son konuşma baloncuklarının içinde yazan eksik cümle tamamlama çalışmasını tamamladık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder